Halk eğilip bükülemez olduğundan mecburen tanımı eğip büker. Bu sebeple halk için, halk bir milleti oluşturan çeşitli toplumsal kesimlerden insanların oluşturduğu bütüne denir.
GÜRAY SÜNGÜ
Türk aydını Türk değildir, Türk solu sol değildir, bu sebeple Türk aydını ve Türk solu ‘Türk halkı halk değildir’ der.
Halk için, “Halk bir milleti oluşturan çeşitli toplumsal kesimlerden insanların oluşturduğu bütüne denir,” denir. Oysa pek de öyle denmez. Denir, denir ama denmez. Zira halkı tarif etmek isteyen zümre kendi tanımına uygun halkı bulamadığı için tanımı eğip bükmek ile halkı eğip bükmek arasında gel-git yaşar. Halk eğilip bükülemez olduğundan mecburen tanımı eğip büker. Bu sebeple halk için, halk bir milleti oluşturan çeşitli toplumsal kesimlerden insanların oluşturduğu bütüne denir dense de bunu demek pek işine gelmez. Bunu demek işine gelmeyen zümre, halka halk demeyip de ne diyelim diye düşünür ve ona yeni isimler bulur. Çünkü bilinir ki bir şeye o şeyin o olduğunu söylemek istemeyen, o şeye başka bir şey demelidir ki o şeye bir şey dememiş olsun. O şeye bir şey dememiş olsun ki, bir şey demek istediği kesimi bir şey demek istemediği kesimden ayırabilsin. Böylelikle halk demek istediğine halk diyebilsin de, halk demek istemediğine başka bir şey diyebilsin. (bu hususta zümre çok yaratıcıdır; zaman içinde çeşitli isimlendirmeler yapılagelmiştir zatı alileri tarafından. Misal baldırı çıplak denmiştir, cahil cühela denmiştir, amma velakin bunlar her döneme hitap eden ve bir nevi genel ifadelerdir. Sonraları işin yaratıcılık boyu artarak daha özel ve bir nevi de daha yapışkan isimler bulunmuştur. Göbeğini kaşıyan adam, bidon kafa, Anadolu çomarı bu mevzudaki güncel örneklerdir.) Ama zümrenin kavramları yeniden inşası, kendilerini inşaadan bile zordur ki, söylediklerini sadece kendileri duyar, duyulana sadece kendileri inanır. Duyulma ve inanılma böyle böyle sürüp giderken, kavram anlamını aldığı yerden beslenir ve anlamlılığını aldığı yerin hatırına devam ettirir. Buna göre halk odur ki; kültürleri, değerleri, inanışları bir olan, ortak olan bireylerin oluşturduğu bütündür.
Devamı Cins Dergi Kasım 2016 sayımızda…